January 6, 2013

Eh kau.

Assalamualaikum hehehe.
Kali ni saya telah menerjah beberapa orang responden yang merupakan
member-member gedik saya mengenai ciri-ciri zauj idaman mereka.
Berikut merupakan hasil kajian yang didapati :

-Tinggi
-Tangan ketul ketul tapi taknak ketul banyak
-Dada besar
-Bahu lebar
-Beriman
-Kuat agama
-Sayang ibu bapa
-Manja
-Putih
-No rokok
-Suka buat muka comel
-Suka buat skinship bila dah kahwin
-Manly
-Rambut pacak pacak
-Taknak rambut panjang
-Taknak rambut kerinting
-Suka pakai kemeja
-Suka kpop macam aku
-Suka tengok drama kpop dengan aku 

-Beriman
-Kaya
-Kacak
-Tinggi

-Hensem
-Taknak badan ketul ketul
-Tinggi sikit dari aku
-Badan mcm dalam drama korea, tinggi, slim, ketul ketul sikit je
-Bekerjaya
-Mak ayah dia tak cerewet
-Kalau boleh nak anak sultan. Doakan aku berjaya
-Soleh, tapi taklah yang warak sangat sampai janggut bersepah tak reti nak trim
-Ikut sunnah pun biarlah kemas
-Kemas penampilan. Takyah stylo, kemas je
-Gedik gedik dengan aku je
-Pandai uruskan rumahtangga, anak-anak, sediakan makanan minuman sedap sedap
-Funny tapi taklah over sangat sampai buat lawak bodoh bodoh
-Suka budak budak! Sebab aku takut budak budak -.-
-Tak cerewet
-Kuat berjalan macam kita, haha
-Tak banyak bunyi, aku beli apa-apa dia tak larang, siap tolong bayar lagi
-Pandai
-Sporting and supportive!

-Bertanggungjawab
-Boleh bimbing aku ke jalan Allah
-Boleh masuk dengan family aku
-Sporting
-Ada kereta sendiri
-Ada duit sendiri
-Pandai berdikari
-If dia dengan parents dia, dia kena utamakan parents dia dulu
-Comel and badan ketul ketul. Kalau dapat alhamdulillah :p Tak dapat takpe
-Pandai pujuk aku
-Mengada-ngada dengan aku
-Romantik
-Lagi tinggi dari aku
-Tak cerewet
-Pandai masak
-Bila kat luar, dia serius and professional, tapi bila kat rumah dia super duper cute and lovely
-Ramah dengan budak budak
-Boleh dengar masalah aku & atleast try utk selesaikan
-Pandai nyanyi so bila anniversary nanti dia je nyanyikan untuk aku~

-Kuat iman
-Soleh
-Boleh bimbing aku
-Hensem
-Memahami
-Caring
-Tahu jaga perasaan aku
-Sayang kat aku
-Paling penting, aku sayang dia, dia sayang aku
-Hensem ke tak tu belakang cerita. Kalau hensem lagi bagus :p

-Beragama
-Hensem (Bonus)
-Kaya (Bonus)
-Bertanggungjawab
-Terima aku seadanya
-Sweet hehehe
-Tak merokok
-Terima family aku
-Mampu jadi khalifah untuk diri & anak
-Caring
-Family guy
-Funny & gila-gila macam aku

-Tak cute
-Tak merokok
-Tinggi daripada aku
-Hensem
-Beriman
-Ada duit
-Ala ala ustaz sikit ke? Haha

Sekian tamatlah temuramah saya. Haha eh lupa..
Haha macam diorang jugak, semua nak yang beriman, berakhlak, comel. Tapi bagi aku, pentingnya dia haruslah seorang yang matang dari segi mental dan boleh berfikiran dengan waras bila ada masalah. Aku paling tak suka orang jenis tak reti kawal baran.. Lepastu, personaliti~ Personaliti tu bagi aku penting la. Kalau hensem mana pun dia, personaliti teruk.. Dah lama aku campak dia kat hujung dunia. Hiks. Kalau dah jodoh, tak kemana koh koh koh. Semua orang ada kehendak sendiri, tapi Allah S.W.T lebih berkuasa. Allah dah tentukan apa yang terbaik untuk kita. InsyaAllah, jodoh kita semua jodoh yang baik baik orangnya, aamiin :p