December 29, 2012

Favorito.

Tahu tak kopi la satu satunya minuman kegemaran aku yang benda lain takkan dapat tandingi dia? Haa janji kopi tu tak pahit, tu je. Kopi ni pun one of the sadness medicine. Hehe. Enjoy betul aku kalau dapat minum kopi. Macam orang tua pun ada, bila sebut kopi kopi ni. Coffee la :p Luls. Orang cakap jarang jumpa orang muda suka minum kopi ni, and I was like.. *lambai lambai ala princess* Entah la, tapi aku memang suka bau, rasa dia. Lagi lagi kapal api (ewah). Apa-apa jenama jelah, janji sedap. Kalau masa raya kan, pergi rumah saudara yang jauh-jauh tu, kebanyakan mereka macam dah berusia sikit, jadi diorang selalu sediakan kopi tau. Ibu dengan ayah je biasa minum, tapi adik beradik aku semua tak suka. Kalau taknak lukakan hati pun dok hirup hirup je, last last aku yg habiskan. 
Nasib baik aku suka.
K, studies shows that coffee ni mampu mengurangkan risiko cancer, heart rhytm problem, stroke, parkinson, diabetes and alzheimer's disease. Bagus kan? Tapi jangan overtake sangat, because it contains caffeine. Caffeine can be helpful and harmful, if it's overused. Pregnant ladies dinasihatkan jangan mengambil caffeine semasa mengandung ye. Haha rasa macam blog penuh info pulak.
Kboi.